30. března: Mlčení

Nejspíš poslední letošní březnový příspěvek.


Téma opět od Tani, tentokrát úryvek z písně Another Love (Tom Odell):

And if somebody hurts you, I wanna fight

But my hand’s been broken, one too many times

So I’ll use my voice, I’ll be so fucking rude

Words they always win, but I know I’ll lose

And I’d sing a song, that’d be just ours

But I sang’em all to another heart

And I wanna cry I wanna learn to love

But all my tears have been used up.


Písničku mám už léta spojenou s Maglorem a jeho vztahem s Elrondem a Elrosem, téma tedy bylo zřejmé…




Mlčení

Snad toužím plakat, snad toužím se smát,

snad toužím s vámi večer usínat,

když místo hudby mi zpívá váš dech

a jako v bdění vás chráním též v snech.

 

Snad chtěl bych křičet a slzami smýt

krev, strach i saze, i z duše mé klid,

co ukradl jsem, ač mi nepatřil –

před jedním jsem vás neochránil.

 

A tak mé písně, jež nezničil žár,

válka, smrt, osud, co drahé mé vzal,

mlčí před vámi jak v bezvětří list:

odvahu nemá v dechu vašem číst.

 

Pro tolik zlého jsem zpíval, se bil!

Však pro to dobré, co jsem uloupil

neprávem, chabnou mi paže i hlas –

před sebou měl jsem zachránit vás!

 

Ztratil jsem slzy i schopnost smíchu

a moje písně krmily pýchu,

a tak vám dvěma už nemám co dát,

jen tiché přání s vámi usínat.

 

Vše dobře začaté, v zlo se změní,

navěky budeme Vydědění.

Však dobro skryté v zlu a pýše?

Smím pro něj zazpívat, aspoň tiše?


Komentáře

  1. Milá Aredhel,
    srdečně Tě zdravím. Jsem moc ráda, že jsi v březnu dodržela svou tradici a opět publikovala svá díla. Velmi jsem se na jejich čtení těšila, takže děkuji, že jsi jich několik zveřejnila. Chtěla jsem Ti k nim psát hned komentáře, ale nebyly na to síly, tak začnu jedním alespoň nyní – opožděně – v červnu (mělo to být v květnu, ale komentář mi nešel ze záhadného důvodu vložit).
    Báseň Mlčení, kterou jsi zveřejnila, na mě zapůsobila. Je křehká, ale zároveň nese i silnou výpověď – což je pro mě už takový znak Tvé tvorby, kterého si vysoko cením, mám tu kombinaci ráda. Líbí se mi, jak pracuješ s Tolkienovými příběhy – příběhy o životech bytostí z jeho díla jsou velmi silné, ač mnoho zůstává v náznacích – a ty potom to, co je v díle řečeno spíš jen tak šeptem, vezmeš a dodáš tomu takovou osobní hloubku, zpřítomníš to.
    V básni Mlčení se Ti podařilo krásně citlivě zobrazit myšlenky Maglora, jeho žal, vinu, zoufalství ve spojení s tím, co tolik miloval – při čtením básně se mi jeho příběh živě připomněl.
    Zdraví Anička

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Hvězdy Helcaraxë (povídka inspirovaná Silmarillionem)

Malenka