31. března: Anairë

Poslední březnový den, poslední březnový příspěvek - dost možná i co se příštích let týče.
Takže ne, nemohla jsem si to nechat ujít a nenapsat nic.

Téma bylo hezké: začátek jara.
Sedlo do nálady, takže vznikla básnička věnovaná Anairë a odloučení, a zároveň básnička inspirovaná tím ne zrovna idylickým jarem, co právě prožíváme.







Anairë
Dnes probudil mě slunce svit,
však mrazil a měl bílý třpyt -
snad samo jaro v hořkém pláči
si řeklo: dost! už krásy stačí!
a zmlkl smích -
a jarní kvítí ve své kráse
až k vlhké zemi pokládá se,
jak duše klesá ku modlení -
a přece konec jara není,
jen pozdní sníh.

Dnes vzbudila mě slzí sůl
a přivítal mě prázdný stůl,
pod chodidly mi zmrzlá tráva
jaro snad sté odpočítává,
tak svěží…
ladoňky modré mezi bílou
bojují s vůlí zarputilou,
však slunce přeje zlatým střechám -
srdce mi kleslo, spát ho nechám,
kde leží…

Já plakávala často jsem,
však slzy málo změní, zem
vítá zpět jaro ostrou vůní
a brzy bude novoluní,
kolikáté již?
řekli jste s pláčem - miluji tě -
však ani lásky pevné sítě
vás nezdržely, dál jen jít!
Zapomenout se otočit…
A ty netušíš…

…že každé jaro ptám se skály,
zda vskutku jste mě milovali,
že každé jaro ptám se deště,
zda milovat vás umím ještě…
…nic není,
- kvítí, co z vlhké půdy vstalo,
si moje slzy ponechalo,
(že jsme vždy jaro nemívali?
vzpomínky na to slunce spálí…) -
jen snění.

Komentáře

  1. Je to hrozně krásná báseň. Její neobvyklý rytmus jsem si ihned zamilovala. A jak je celá prostoupená dojmem z letošního jara, na které budeme asi dlouho všichni pamatovat! Tak třeba až si za pár letu budeme tuhle básničku zase číst, vzpomeneme si, jaké to bylo. I v tom je určitá hodnota.
    Chudinka Anairë, jak to, že jí nikdo nezbyl?  Děvčata mohly v Amanu uspořádat sedánek opuštěných manželek a matek. Celá staletí prožívat takhle v nejistotě - jak vůbec neztratit rozum?
    Díky, miláčku, že aspoň na několik skvělých příspěvků do březnové výzvy jsi měla čas a vůli :))((a malinká grammar nazi vsuvka- sítě nezdržely))

    OdpovědětVymazat
  2. Ooo jak už si to opravila ♥♥♥ :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ta báseň je tak smutná, truchlivá, křehká... a nádherná. Umíš krásně propojovat obrazy - city a krajinu, až to rozechvívá srdce.
    A jsem ráda, že připomínáš smutek těch, o kterých se v příbězích tak často nemluví - muselo být přece strašné zůstat opuštěná, když třeba i všichni milovaní odešli. A čekat a bojovat se zoufalstvím...
    Jsem ráda, že sis našla čas a vydala jsi v březnu několik příspěvků, přečetla jsem si je moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherná báseň! Nedokážu asi víc napsat, všechno bylo řečeno přede mnou. Číst tvoje básně je vždy pohlazení po duši.

    OdpovědětVymazat
  5. Tolik krásy a smutku v jedné básni. Tiskne to srdce v hrudi...

    OdpovědětVymazat
  6. Touto básní jsi dokázala něco, co již dlouho nikdo ne - došla mi slova, zcela a absolutně nemám co dodat, snad i proto, že vše bylo již řečeno.
    Zkrátka krása, nádhera a skvost, vedle nějž i krása silmarilů bledne.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Malenka