Lidské slzy

V únoru bude článek bohužel jenom jeden. (Au, au, omlouvám se svým třem pravidelným čtenářům, ale vydržela jsem to pět měsíců, než jsem trochu slevila!) Mám k tomu i důvody!
1. Únor je krátký. Vždycky byl.
2. Únor už je skoro pryč (což rozhodně není moje chyba!).
3. Brzy bude březen! A mí tři čtenáři určitě vědí, co březen znamená. Nevím, kolik toho letos zvládnu napsat a zveřejnit (styl hry se zase změnil), ale určitě plánuju víc než tři články. A letos se na to i těším!

Ale teď už dnešní báseň, opět pár let stará, ale podle mého vnímání pořád relativně nedávná. Ostatně relevantní je pořád, někdy víc než jindy.





Lidské slzy
V světle i stínu, v měsíční záři,
modrému nebi, narudlé zemi,
závějí listů, citů a tváří
tančíme tanec s bytostmi všemi.

Tančíme sami, tančíme spolu,
tančíme lehce a v očích slzy:
sklouzly zpod víček po tvářích dolů,
na smutek pozdě, na radost brzy.

Jasnější hvězdy jsou slzy lidí,
jasnější slunce jsou slzy ptačí,
vždyť nejsme sami, kdo nebe vidí,
sami, kdo žijí, sami, kdo pláčí.

Tok lesních bystřin a jemné mžení,
zářivá rosa na lesklém peří,
oči, co budí se až po setmění,
studánky, u nichž se zázrakům věří -

slzami mohou být, ale i úsměvem,
a tak nám nezbývá, nežli se ptát,
zda slzy prolévat, či zdržet v srdci svém,
komu je zatajit, komu je dát.

Komentáře

  1. 1. tomu bych se byla zasmála, protože prakticky jen o dva dny, žejo, ale ono je to pravda.
    2. jako teoreticky ještě šest dní, žejo, ale plánovala jsem na konci února mít tákovejhle kus diplomky a ouvej...
    3. Víc než 3 články? Výzva?! :)Na báseň jsem narazila docela nedávno - někde v hlubinách počítače mám od tebe stále ještě spoustu nevydaných věcí a musím se teď usmát, protože když jsem četla Lidské slzy, říkala jsem si, že ji tipuju na brzké vydání.  Hrozně se mi líbí první sloka, předposlední (studánky!!) i poslední. Ty prostřední dvě taky, ale obsahujou lidí-vidí a slzy-brzy a přes to nejede vlak (...vtip) :) A celou tu báseň pak vidím napsanou na nějakém zažloutlém papíře ve staré knize, které děti roztrhaly přebal...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: 1. Dva dny jsou hodně!!!
    2. Ach ta předsevzetí... já se vsadím, že co jsem plánovala v únoru, není ještě hotovo teď v prosinci... :-?
    3. A svůj slib jsem splnila!!! :D :DA hele, tak přeci jenom ten dokument někde ještě máš, nedávno jsem o tom přemýšlela. ;)
    Wow, musím si založit sešítek rýmů, které nemáš ráda, už je začínám zapomínat. ;) Přiznávám, že málokdy přemýšlím, jestli je rým "moc používaný" než ho napíšu. Píšu podle toho, co potřebuju mít v obsahu. Nevím... Ale přijde mi trochu hloupé, zakládat si na co nejoriginálnějších verších, protože se člověk vždycky může vsadit, že někdo předtím, už to použil. Pokud se to rýmuje, už to tu bylo. :-? Vtipné je, že zrovna druhá sloka je moje nejoblíbenější - obsahem samozřejmě, celkově to není bůhvíjaké básnické dílo. A poslední, na té se shodneme. :)
    A díky moc!!! Stará kniha, hmm...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Hvězdy Helcaraxë (povídka inspirovaná Silmarillionem)

Malenka