Dialog č. 2: Píseň modrých síní

Pamatujete si ještě na Dialogy?



Skoro před rokem (před rokem??? to si ze mě blog asi střílí...) jsem zveřejnila první a slíbila jsem, že budou následovat další. Nicméně pak do toho vlezl březnový projekt, prázdniny, naprosto neproduktivní nic nedělání a podobné věci.
Takže cítím v kostech, že po jedenácti měsících nastal čas na Dialog č. 2. Kdo s kým rozmlouvá opět nechám na vašem uhodnutí, ale není to těžké...




Dialog č. 2
Píseň modrých síní

1. hlas (on):
Ticho je život. Ticho je řeka,
znavené duše hledají v něm klid;
tiché tvé oči, tiché tvé srdce.
Oděj se v tělo, krásu chci zřít.
Za modrou síní všechno je ve tmě,
všechno je v dálce, však s rukou jemnou
pod hory vidím, v nejhlubší jámy,
tváře všech Dětí, stojíš-li se mnou.
Můj ostrý zrak protrhne stíny,
přemůže mlhu všech duší na scestí,
odhalí skryté zlo i všechny tváře,
co k nebi vzhlížejí, staženy bolestí.

2. hlas (ona):
Světlo je život, vše po čem touží
ti, kteří slepě bloudí tmou,
a v modrých síních hlasy všech slyším,
svíráš-li, pane, ruku mou.
Mé uši slyší šumění stromů,
zpěv lesních ptáků, sténání vln,
když Belegaer v zoufalství křičí,
slzami Dětí po okraj pln.
Každý pláč slyším, žalozpěv, výkřik,
modlitby, písně, opět a znova
hlasy všech, kteří o pomoc prosí,
sténání duší, poslední slova.
S tebou, můj pane.

1. hlas (on):
S tebou, má paní.

2. hlas (ona):
Celá jsem cele…

1. hlas (on):
Nad hvězdnou plání…

Komentáře

  1. Sú to Manwë a Varda?

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné! Připojuju se k prvnímu komentáři.

    OdpovědětVymazat
  3. No, nevím, jestli na nás opravdu závisí to, kdo s kým mluví. :-) Pokud ale je v moci dam přede mnou určit mluvčí, pak přijímám. :-)"... slzami Dětí po okraj pln."Připomíná mi to jakousi starou pohádku o tom, proč je voda v moři slaná. Je vůbec Ardské moře slané? Asi jo, že, principiálně je to asi stejné jako u nás.Ale smysly Valar, to je libůstka. Našinec potřebuje oko aby viděl to, co nějak odráží světlo, nebo vyzařuje. Manwëmu k tomu stačí Varda. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Ano, jsou. :) Jsi vážně dobrá...[2]: A máš taky pravdu. ;) A díky![3]: Já prostě ráda nechávám lidi hádat, no... :D
    Vážně? Tu pohádku bych si docela ráda přečetla... asi si nepamatuješ, která to byla, co? Řekla bych, že ardské moře bude slané, jinak to není moře, ale jenom velké jezero (geograf promluvil)...
    Valar jsou podivní. Člověk umí vnímat svět jenom našim lidským způsobem, je tím hrozně svázaný, a proto mě vždycky strašně baví, když se můžu ponořit do světa Valar a zkusit si představovat, jaké to asi je... :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Malenka