7. března: Dvě hvězdy

Dnešní báseň je zatím z těch tří, co jsem v březnu vytvořila, moje nejoblíbenější. Tentokrát žádné velké experimenty, jen to, co mě ve spojení se Středozemí vždycky napadne, když se řekne meteor/padající hvězda. Ale třeba to někoho překvapí... (spíš ne).

Tímto s hrdostí oznamuju, že jsem dokončila první horizontálu a zítra se vydávám na cestu dolů po herní desce.
(Možná bych měla zítřejší povídku začít psát, jakmile odbije půlnoc, jinak to nemám šanci stihnout...)




Dvě hvězdy
Les věčné noci; ve stínech
blýskají hvězdy větvovím
a jejich bílá vznešenost
bodá hvozd v duši světlem svým.

Oči schované ve stínu
po světle touží potají,
když vidí v nocích bezmračných,
jak z nebe hvězdy padají.

S rozbřeskem duše ztemnělá
usíná s rosou ve vlasech,
a kouzla v stromy vpletená
hlídají jeho tep i dech.

A až pak s šerem probudí se,
o světle chladném bude snít,
daleko jsou však hvězdné loďky
a on má strach les opustit.

Dávno je to, co hvězdy dvě
spatřil, jak náhlé svítání:
jednu z nich hledal mnoho let,
druhá mu spadla do dlaní.

Světlo hledal a nalezl
kusy černého kamene,
v strašné je zbraně přetavil
v žáru své zloby plamenné.

Druhé si ani nevšiml,
dokud neslyšel její smích:
světlem hvězd jiskřil, jasněji
zněl než zpěv ptáků večerních.

Dlouho mu potom svítily
dvě hvězdy v lese Nan Elmoth;
první nosila chladnou smrt
a druhá byla pro život.

Komentáře

  1. Krásne a čo viac ja som to pochopila! Jedna z mála umeleckých básní. A čakala som skôr o tom meči. Zaujímavé brať Aredhel ako padajúcu hviezdu :)

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Díky moc!!! Jsem ráda, že to tentokrát šlo pochopit. :-D
    Jo, Eölovy meče jsou taky to první, co mě napadne, když se ve Středozemi mluví o padající hvězdě. Ale pak mě napadlo to ještě spojit s Aredhel a přišlo mi to zajímavé. Tak jsem to provedla. ;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Malenka