17. března: Navěky (povídka inspirovaná Silmarillionem)

Víte, co přiměje Aredhel napsat opravdu krátkou povídku (ani ne 150 slov)?
Stačí k tomu temnící les, hrozící déšť a bolavé nohy... Ale výzva je výzva.

Téma byl citát od Lewise Carrolla z Alenky v říši divů: How long is forever?
(Ne napořád, očividně.)







Navěky
Seděla se skloněnou hlavou pod vrbami a jejich haluze se jí otíraly o tváře. Odmítla oční kontakt, a tak služebník nevěděl, jak se cítí.
"Paní," řekl, "pán Eönwë s tebou chce mluvit."
Nevzhlédla, jenom sevřela pevněji pěsti. "No a co?"
Nerozuměla snad situaci? "Paní, říká se, že se všichni Vzbouřenci smějí vrátit. Věřím, že i ty dostaneš odpuštění!"
Vyskočila na nohy. "Já nepotřebuji jejich odpuštění! Řekli navěky - navěky vydědění, navěky prokletí. Tak ať je to navěky! Já nic zlého neudělala. Ne!" Ruměnec jí jiskřil na tvářích. "Proč bych se já, rodačka z Amanu, měla spokojit s ostrovem u pobřeží? Radši zůstanu - navěky!" Pohodila zlatými vlasy a odešla. Neotočila se.
Tehdy ještě nevěděla, že navěky je dlouhá doba, a ten, kdo touží po domově, na ni není připraven.

Komentáře

  1. [1]: Isto Galadriel.  Došlo mi to keď   sa naštvala.

    OdpovědětVymazat
  2. [2]:Přiznávám, že jsem to tak plácnul, aniž jsem to dopodrobna promyslel, ale když jsem pak nad tím ještě přemítal, došel jsem k názoru, že je to tak. Ale díky za potvrzení. Co Gríma? Vyvíjí se nějak?

    OdpovědětVymazat
  3. No..... ja to skôr nosím v hlave a neni čas to dať celé na papier (pochop: som lenivá dať to na papier).

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: Tak to nehaž na papír, ale naklep do počítače. :-D Jo, každý jsme na něco lenivý, ale dobře to není. Když se nechce, to je horší, než když člověk nemůže. Tak jen do toho, jsem zvědavý a tuším, že ne sám. :-D

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Skôr do mobilu:), k počítaču sa dostanem (okrem vecí do školy) asi raz za mesiac... a mám rozrobených viac tak možno bude niečo skôr.

    OdpovědětVymazat
  6. [6]:Paráda! Klidně pošli cokoli, co budeš mít hotovo. :-)Omlouvám se, že tady zapleveluji diskuzi, navrhuji přesun někam sem:http://quentaro.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Ano. :-) Po Válce hněvu.[2]: Typická Galadriel.:D Vážně jsi dobrá![3]: Plácnul jsi to správně... Dobrý tip. ;-)[4]:[5]:[6]: Já chci Grímu! Já chci Grímu... Bez počítače? Aj, tak to máš těžký život... Každopádně budu netrpělivě čekat. :-)[7]: V pořádku...

    OdpovědětVymazat
  8. Galadriel je moja obľúbená postava:D
    [8]: budem sa snažiť, ale proste škola. A keď už to mám,  ale nemám prístup ani len k papieru. A keď mám papier/mobil,som úplne vygumovaná. Možno niečo iné? Ale najneskôr v lete odo mňa niečo bude :)

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Že som dobrá? Ani z ďaleka. So Stredozemou sa poznám necelé dva roky. Mám raz prečítaný Silmarillion. To preto, že o Galadriel sa snažím zistiť čo majviac, lebo je to moja najobľúbenejšia postava :D

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: No, rozhodně to nemáš jednoduché! :-D
    Ale už je léto, takže netrpělivě čekám. ;-) A škola taky brzo bude končit... Budu se těšit na cokoliv, o co se s námi rozhodneš podělit. :-)[10]: Jenom dva roky? Tak to JSI opravdu dobrá! Přirozený talent. ;-)
    O Galadriel je docela dost v Nedokončených příbězích, ale ty jsi, soudě podle tvé přezdívky, asi četla. :-) (A pak tak všude možně roztroušeně.)

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: no neviem ale do konca leta by som mala napísať takú krátku vtipnú poviedku (sľúbila som to) ale ešte netušín čo z toho vznikne😶😶.... a hej škola končí ale niekto má štastie a dostal sa na jazykovú školu v Anglicku😊...

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Hmm, léto dávno za námi, Vánoce taky, čekám, čekám... ;)
    A jak to dopadlo se školou v Anglii???

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Malenka