Podzimní ukolébavka

Podzim nám pomalu (nebo spíš docela rychle) končí, a tak je čas ještě na jednu podzimní báseň. Tentokrát jsem si trochu zaexperimentovala...




Podzimní ukolébavka

Podzim je příběh psaný tichem,
kdy vzduch už voní podvečerem,
spadaným listím v nebi šerém,
a hlasy vran jsou dětským smíchem.

Podzim je slovem v prázdném světě,
před nímž se všechno živé skloní,
slzou je, která prázdnem voní;
šťasten, kdo viděl hvězdy v létě.

To ještě plály nad obzorem,
teď schovány jsou mezi mraky,
nebo je možná černé straky
ukryly ve svém hnízdě sporém.

Podzim je báseň psaná mlhou
a noční vítr cestu věští
duši, co ztratila se v dešti.
Podzim je hvězda spolklá vlhou.

Komentáře

  1. Krásná melancholická báseň. Skvěle sedí mé lehce depresivní náladě. Zvlášť ty netradiční rýmy jsou opravdu zajímavé.

    OdpovědětVymazat
  2. To je úžasné :-)
    Strašně se mi líbí ta atmosféra. Mnoho básní může být o sebe víc smutnější věcech, ale nikdy nebudou mít to, co člověka zasáhne. Tobě se to ale povedlo a to náramně.

    OdpovědětVymazat
  3. A mužů si dát odkaz tvého blogu na můj blog? :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Vybroušené k dokonalosti. Tvoji poezii by mělo znát víc lidí. Nejspíš by jim potom došlo, že i v dnešní době, která básním už tolik nepřeje, stojí za to věnovat jim pozornost.

    OdpovědětVymazat
  5. Hrozně se mi líbí ta melodičnost, nechceš k tomu dát doprovod na harfu :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherné! Úžasné! Krásné! Nemám slov.
    To se mi bude krásně spát :)

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Děkuju, děkuju, ty rýmy se mi taky líbí. Ty máš depresivní náladu? :-([2]: [3]: Tyjo, děkuju strašně,strašně moc... taková krásná slova!
    A samozřejmě můžeš... Smím si tě taky přidat? :-)[4]:Dokonalosti? Wow.. díky... Taky bych si přála, aby lidé viděli, že poezie není jen něco nudného a zastaralého, bohužel se to ale asi nestane. Proto taky nikdy nic nevydám... poezie se dneska nečte.[5]: Díky, ale já nejsem hudební skladatel, nikdy jsem si podobné ambice nedělala...[6]: Jejda, díky mockrát! (Možná to s tou poezií není tak zlé...)

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Rozhodně. Bude mi ctí :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Moc krásná báseň,přesně takovou si podzim zasloužil! Mému Yavannovskému já se zalíbilo zakomponované ptactvo, úžasný obrat na konci! Experiment prvotřídní, procítěný, krásně použitá slovíčka. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Atmosféra přesně vystihuje můj dnešní den.

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: :-)[9]: Díky moc!!! Tahle báseň je vůbec taková ptačí; netuším, jak se mi tam všechno to ptactvo nacpalo, jsem ale ráda, že se Yavanně líbí. ;-)[10]: Bylo to psána za podobného počasí. :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Jak tady Irith psala o tom doprovodu na harfu, tak já trochu skládám, takže bych se tě chtěla zeptat jestli bych to s tvým laskavým dovolením nemohla zkusit.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Ale kdyžtak jenom amatérsky :)

    OdpovědětVymazat
  14. [12]:[13]: Tedy, Ilian, to bych byla poctěna. Opravdu, opravdu poctěna. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Tož to je úžasné! Ptáky mám moc ráda. ;)

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: :-)[16]: Díky mnohokrát. Já taky. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Malenka