Cuiviénen

Překrásný nedělní večer jsem strávila s Terkou Trpaslíkem, dlouho, dlouho jsme se procházely a dostala jsem výbornou večeři. Včerejšek byl naopak dnem Velké deprese a Neméně velkých průšvihů. Dnes ráno se snad všechno uspokojivě vyřešilo (aspoň doufám... prosím, prosím...), a tak se zase můžu věnovat škole. (Začínám si myslet, že jsem se možná přecenila.) Ano, a mám konečně spolubydlící, není to ta, která to měla být původně, ale nějaká Ukrajinka z Oděsy...
Tak dneska aspoň něco malého, abych neměla špatné svědomí.
Tahle básnička patří k mé starší tvorbě (takových mám doma ještě hodně) a chtěla jsem ji zveřejnit už nějaký ten čas... Z toho je vidět, jak dlouho trvá, než něco opravdu uskutečním.






Cuiviénen

Studený, silný vítr vál
a prohnul sosny v dáli,
on zčeřil povrch potůčků,
než moře vyhledaly.

Studený vítr přivál déšť,
kapky se bíle třpytily,
živily vodou potůčky,
jež hudbou svou kraj plnily.

Na břehu moře lesa stín,
kde probudí se národ spící;
pramenů tisíc hltá moře zde,
v Zemi vody zpívající.

Zde brzy již procitne národ,
jenž milý bude svému Bohu,
sám pod hvězdami bude zpívat,
než Slunce vstoupí na oblohu.

V časech, kdy chladný hvězdný jas
sám prosvětloval zemi,
pozvedli k nebi krásný hlas,
jenž nes se lesy všemi.

Nepřítel však hned rozestřel
v tom kraji temné síly,
ty, které chytil, přátelé
již nikdy nespatřili.

Pak za nimi však posel přišel,
z těch, kteří věčně budou bdít,
cestou bolesti, slz a smrti
daleko odved Hvězdný lid.

Komentáře

  1. Moc hezké. Opravdu. Strašně mi chybíš. Máme jeden plán ohledně prázdnin, nehodláš čirou náhodou být 28. 10. v Praze?

    OdpovědětVymazat
  2. Sice ten úvod zní trošku znepokojivě, ale pokud už dokážeš skládat tak skvělé básně jako jindy, nemůže to být až tak zlé :)

    OdpovědětVymazat
  3. Je fajn, že se setkáváš s Terkou. Mám z vás radost :-)
    Ta básnička je překrásná.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Díky. Taky mi strašně moc chybíš, všichni mi chybíte... :-( 28. je středa, že? Já si nejsem jistá, jestli nemám ve čtvrtek školu, velmi pravděpodobně ano, a to bych se do Prahy nedostala. Ale pokud by to bylo naopak, pak určitě v Praze budu... (ale ono to spíš naopak nebude).[2]: Díky moc, Vénie![3]: Hmm, já jsem to nesložila teď, je to starší tvorba. Pravda je taková, že než než jsem odjela do Olomouce, měla jsem rozepsanou povídku, vážně mě to bavilo a byla jsem na ni i docela pyšná, ale teď jsem na ni už třetí týden ani nesáhla, pokaždé se cítím tak vyšťavená, unavená, zaměstnaná... štěstí, že mám tak velký "archiv".[4]: Díky.
    Taky jsem ráda, že tu Terka je, sice nemáme na setkávání moc času, ale o to je to pokaždé hezčí. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle je skvostná báseň. Tento typ básnění se mi velice zamlouvá!

    OdpovědětVymazat
  6. Přemýšlím, že řeknu učitelce, aby nám jako povinnou četbu místo Máje po 185 dala přečíst tvoje básničky :3

    OdpovědětVymazat
  7. Překrásná báseň! A dokonce jsem teď i tušila, o čem je! :D
    Terka Trpaslík je fajn, to máš dobrý, že se s ní můžeš scházet. Držím ti palce, ať se ti ve škole daří!

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Děkuju, děkuju mockrát. :-)[7]: :-) Obávám se, že by vás to brzo omrzelo, zvlášť až byste je museli začít rozebírat...[8]: Díky moc za pochvalu i podporu!

    OdpovědětVymazat
  9. Krásně vyjádřená atmosféra těchto dávných dní :) A vůbec nejlepší je poslední sloka, která ve čtyřech řádcích shrnuje celé věky.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Díky moc!!!
    Poslední sloka je taky moje oblíbená. ;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Malenka