Po maturitě

Takže je to za mnou (hurá, hurá, hurá!) a já mám teď jedno velké, dlouhé volno, rušené jen sem tam nějakou akcí. Přežila jsem v relativním duševním zdraví, takže se snad budu zase moci chvíli na plný úvazek poflakovat po internetu a být aktivnější, než v minulých třech týdnech...

K mému velkému překvapení jsem dostala za maturitu dárek (i když ne od rodičů, ale od tety) a k ještě většímu překvapení se ten dárek týká Tolkiena. Nevídáno, neslýcháno. Jedná se o knihu Tolkienovo vidění světa, která se zabývá křesťanskými vlivy v jeho díle. Nelze popřít, že křesťanská filosofie měla na Tolkiena obrovský vliv, stejně jsem ale zvědavá (a trochu se bojím), co z toho vyleze. Uvidíme.




A jelikož je už definitivně po maturitě, snad je legální zveřejnit moji maturitní práci z češtiny (která byla kolektivem všech, co ji četli, zhodnocena jako výborná), zabývající se "méně známými Tolkienovými díly" (protože o Pánu prstenů a Hobitovi mi psát nedovolili).
Pokud tedy máte zájem a dostatek času, nebo jste prostě jenom zvědaví, co je takový blázen jako já schopen stvořit na toto téma, zde je odkaz. (Ten soubor by MĚL být zaheslovaný; POKUD se to povedlo, heslo je cirdanmavor .)

Komentáře

  1. Především a hlavně Ti gratuluji, zvlášť když si vezmu, jak jsi byla vyklepaná.Co vejška, už nějakou máš?Určitě se mrknu!

    OdpovědětVymazat
  2. Chystám se na Tvou práci podívat, ale také jsem teď poněkud zaneprázdněna, ale určitě si přečtu, už jen úvod se mi velice zamlouvá a celkový obsah bude jistě znamenitý. Velice Ti gratuluji k dokončení zkoušky z dospělosti a přeji spoustu štěstí k budoucímu studiu. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc gratuluji, Aredhel!Práci si jdu hned stáhnout. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já věděla že to zvládneš! Moc gratuluju a už pro tebe frčím nachystat dáreček (nebude asi hned a nebude úplně jen pro tebe, ale budeš jej mít s věnováním :))
    A na tvou práci se určitě podívám ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Upřímně gratuluji k úspěchu! Až budu mít čas, ráda se na to podívám. A Círdan má vor je jako heslo prostě dokonalé!

    OdpovědětVymazat
  6. Gratuluji, kus maturitní práce už jsem četl a brzo se pustím i do zbytku. JE zaheslovaná ;)
    Chvíli jsem přemýšlel, kdo nebo co je ve Středozemi Mavor, než mi to Vénie osvětlila :D
    Tolkienovo vidění světa jsem četl asi před týdnem a jde o vcelku zajímavou knihu. S některými vývody autora jsem souhlasil, jiné mi přišly lehce vycucané z prstu. Navíc mi je cizí jeho styl uvažování.
    Rozhodně jde ale o publikaci, která nachází v díle zajímavé analogie a jako taková mi přišla objevná. Nehledě na to, že má pěknou obálku :D

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Dík moc!!![2]: Děkuju. Vějšku ještě nemám- pořád čekám na výsledky s tím, že se to nějak vyvrbí... Mrkni se. ;-)[3]: Díky. Úvod se ti zamlouvá? Tak to jsem potěšena, protože ten je nejnudnější. :-)[4]: Děkuju mockrát!!![5]: Dáreček??? Ježišmarja, dík!!![6]: Že jo? Nejlepší heslo, které mě napadlo za hodně dlouho... A dík.[7]: Juch, povedlo se. (Nikdy jsem to nedělala, tak jsem z toho byla taková nejistá.) Mavor. :-) :-)
    Dík za info: myslím, že kolem toho nebudu chodit a prostě se do té knihy pustím. Má hezkou obálku. ;-)

    OdpovědětVymazat
  8. Moc gratuluji! :-) A na jakou školu se hlásíš, jestli smím být tak zvědavá? ;)
    Teta umí vybírat dárky. :D Pane jo. U nás doma si tolkienovské dárky zásadně musím nadělovat sama nebo je psát rodině na seznam. :D Knížka má vážně krásnou obálku. Už jsem o ní slyšela a ráda bych si ji někdy přečetla, ale je až x-tá v pořadí. V poslední době jsem narazila na hodně knih, které se zabývaly Tolkienem a křesťanstvím, ale všechny byly anglicky. Jsem ráda, že je taky nějaká přeložená. :-) Dáš sem potom nějaký článek o té knížce, až ji přečteš? :-)
    Na maturitní práci jsme moc zvědavá, já právě dneska dopsala seminárku na téma Psychologický výklad pohádek a psala jsem ji o Hobitovi. :D To jsem si nemohla nechat ujít...Heslo super. ;)
    Užij si pomaturitní prázdniny! Ahoj 26.6. v Bílé studni. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Velká gratulace k maturitě a užívej si zaslouženého volna! Ta kniha vypadá skvěle, už jsem po ní také nejednou pokukovala :)

    OdpovědětVymazat
  10. Strašně moc gratuluju, já se matury děsně bojím... :/
    Užij si volno a ta kniha se mi líbí! :)

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Dík moc! S těmi školami je to pořád hodně nejisté, ale figuruje tam nějaká čeština, zemák, žurnalistika a něco hodně všeobecného. Tři čtvrtiny  z toho v Olomouci. Přijatá jsem všude.
    U nás to s tolkienistickými dárky funguje úplně stejně- tohle byla opravdu rarita. Na recenze moc nejsem takže nevím- ještě nikdy jsem tady nic takového nezaváděla. Už se těším na 26.![10]: Děkuju moc! Zatím je poměrně zajímavá. ;-)[11]: Díky!!! Neboj se, nebo nepřežiješ až ten čas přijde (ale jsem ráda, že je to za mnou).

    OdpovědětVymazat
  12. Super, super, gratulacééé!
    Ta knížka vypadá moc zajímavě, nevíš, jestli se dá sehnat v běžném knihkupectví? Moc bych tomu nevěřila.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Děkuji mockrát!
    Je docela zajímavá. Nevím, byl to dárek, ale být tebou bych zkusila nějaké křesťanské knihkupectví... ;-)

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to gratuluji. Moc a moc.
    Jen, ty chceš odjet do Olomouce? Sice je fakt, že jsme spolu byly venku asi dvakrát, ale bylo to moc fajn a asi se mi po tom bude stýskat...

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Díky!!!
    Já ještě nevím, jestli chci odjet do Olomouce. Sice by mě tam lákaly víc obory (v Praze prakticky nic nemám), ale mám ráda Prahu, nechci pryč od rodiny a už vůbec ne od kamarádů, takže mě ještě čeká těžké rozhodování... (a takovéhle komentáře  odjezd rozhodně neusnadňují ;-) )

    OdpovědětVymazat
  16. Dej brzo vědět, jestli vyhrála Praha nebo Olomouc (pevně doufám v to první) :) A taky napiš jak se líbila kniha. Nechť dostáváš takovýchto dárků více!

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Dám vědět, až bude mé strastiplné rozhodování u konce, zatím se mi to daří ale odkládat. ;-) O knížce můžu už teď říct, že mě velice příjemně překvapila: po poněkud slabší předmluvě překladatele, se dostal ke slovu autor a, ačkoliv jsem se trochu bála, s jeho názory v naprosté většině případů souhlasím + má docela chytlavý styl psaní, takže jsem s knihou zatím spokojená. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Malenka