Noc můr

Tohle je dárek pro Šárku. Má totiž dneska narozeniny, kdybyste to náhodou nevěděli. Tak jí nezapomeňte popřát. :-)

Co dodat?
Všechno nejlepší Šárko; ať jsi kdekoliv, ať děláš cokoliv, vím, že nad tebou vždy bude bdít světlo Eärendilovy hvězdy a ukazovat ti cestu. Třeba se k nám vrátíš.




Noc můr

Světla je málo, větru moc:
vzdechy, co plaší mezi stíny
mračna s okraji blankytnými,
pod nimi chladná, jarní noc.

Tím temným nebes blankytem
jdou mraky, křídla netopýrů,
mrkají žluté oči výrů
krajem, v zář luny zalitém.

Mizejí hvězdy, a co my?
Skryla se luna v mraků spleti;
za nocí plných smíchu dětí
chci se stát můrou, strážcem tmy.

Chladné je nebe hvězdných drah,
samy jsou duše, co jím spějí
od nevinnosti k beznaději,
těžší než křídla v miskách vah.

Těžší než křídla nočních snů,
křehčí než křídla můry bílé
stane se ona chladná chvíle,
v níž noc navrátí vládu dnu.

Komentáře

  1. Už jsem Šárce blahopřál, ale i to nejupřímnější přání zcela bledne v porovnání s takovým darem. Vždycky, když čtu tvoje básně si uvědomuji, jaké mezery mám v tomto umění já sám a jak se velcí básníci a básnířky liší od průměrných. Můžeš stokrát říkat, že to není pravda, ale každé tvé dílo dokazuje opak.

    OdpovědětVymazat
  2. Povedené, krásně rytmické a zajímavé spojení slov... prostě krása :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ty dokážeš psát tak nádherné básně! Obdivuju tě, jak jsi dokázala celou dobu dodržet stejný rytmus i rým. Máš velký talent!

    OdpovědětVymazat
  4. Opravdu překrásná báseň. Až zamrazilo...

    OdpovědětVymazat
  5. Nevím proč, ale celou básničku jsem si představovala smrtihlava sedícího na černém sametu...
    Rozhodně Šárce vše nej

    OdpovědětVymazat
  6. Tak ještě že jsem si to přečetla... a sakra, to má včerejší datum :-) no nič.
    No nič. Holt hlupák Bralovská.
    Básničku snad ani nemusím komentovat. Dokonalé, jako vždy.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherná báseň, Šárce se určitě bude moc líbit :)

    OdpovědětVymazat
  8. [1]:"velcí básníci" Tss, ještě mi naroste ego... ;-) Ale dík moc, takovýchto slov si opravdu vážím (i když jsou přehnaná).[2]: Děkuju mnohokrát![3]: Děkuju! Chtěla jsem trochu experimentovat s veršem- byla to docela zábava. :-)[4]: Díky mockrát!!!![5]: Tvoje asociace mě nepřestávají udivovat, ale děkuji. ;-)[6]: Škoda, ale ona si Šárka taky nevšimla.
    Dík.[7]: Díky. Otázka je, jestli si toho vůbec všimne. Sice jsem jí nechala vzkaz na deviantu, ale ono se to snadno ztratí...

    OdpovědětVymazat
  9. Myslím, že změním svůj názor na poezii. Tento žánr mě nikdy příliš neoslovoval, ale po přečtení Tvé tvorby se mi skutečně otáčí vkus o sto osmdesát stupňů :).

    OdpovědětVymazat
  10. Je to dokonalé.
    Teď mě napadlo, o kolik by bylo účinnější, kdybych se básnické prostředky mohla učit místo z těch patvarů, co nám učitelka přinášela, z Tvých krásných básní, co jsou snad jedinou poezií, která mě oslovila. Asi to tak příště udělám, jestli to teda nebude vadit...

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Och, děkuju! Tohle je opravdu neskutečně povzbudivé, ani nevíš jak! :-)[10]: Strašlivě díky moc!!! Jakékoliv povolení k užití jakožto učební pomůcky samozřejmě uděleno, i když si nejsem jistá, jestli ti to k něčemu bude. ;-)

    OdpovědětVymazat
  12. Aredhel, ještě jednou musím napsat obrovské díky za tuto báseň, která je bezpochyby jedním z nejkrásnějších dárků, co jsem kdy k narozeninám dostala. Myslím, že si ji vytisknu nebo nějakým pseudokrasopisem přepíšu a pověsím nad postel :) :,-) Děkujuuuu!

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Vůbec neděkuj, já jsem jenom šťastná, že se ti to to líbilo!!! To je jedna ta nejúžasnější věc, která se mohla stát![13]: Děkuju moc.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Malenka