Vřesoviště

Stydím se za sebe a svou neaktivitu, leč nemůžu nic dělat.
Konec března znamená odevzdání maturitních prací a já pořád nejsem v té fázi, ve které už bych se měla nacházet. A dochází mi čas. Rychle. Doufám, že se začátkem dubna se moje aktivita zlepší. (Už přede mnou bude "jenom maturita", ale abych citovala jednu moudrou osobu "maturitu dělá každý blbec".)
Co takhle něco krátkého a poměrně depresivního? (Aby si mě Jeremiáš nemusel odebrat z oblíbených...)





Vřesoviště

Vál vítr, vítr těžce těžký,
vál vítr přes zválenou zem,
vál vítr černý, nocí voněl,
tou nocí, kterou slepě jdem.

Kam utéct, kde své slzy prolít?
Schovat si hlavu do dlaní,
v očích svých teplý oheň zhasit,
než zažehne ho svítání.

Vál čerstvý vítr nevinnosti,
vál vítr trávou, roklí skal,
vál vítr čerstvě zrytou prstí;
šly sny, než tichou smrt jim dal.

Komentáře

  1. Dokázala jsi neuvěřitelné. Začínám mít ráda poezii. Ber to jako největší poctu.
    Klídek, jen klídek. Počkej si, až budu dělat maturu já, to uvidíš, co to znamená panika...

    OdpovědětVymazat
  2. Nějak jsem nevnímala slova a připadala jsem si jako v kaňonu v Jižní Americe :)

    OdpovědětVymazat
  3. Huh, to jsem netušil, že jsem upletl takový bič na neaktivní blogery :D
    Soudě dle kvalit básně to ale rozhodně nebyl špatný nápad :D :P

    OdpovědětVymazat
  4. To je vážně neuvěřitelné, ta atmosféra, která z toho dýchá... Jestli tohle píšeš místo maturitní práce, tak bys tu maturitní práci měla psát častěji ;)[1]: Ne Irith, že to neuděláš, prosím... Už takhle je to s tebou špatné při každé písemce. Jestli se to bude ještě stupňovat, tak to vidím fakt bledě i se svou chatrnou stabilitou...

    OdpovědětVymazat
  5. Krásná báseň! Má úžasnou atmosféru.

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Ó, dík moc- to jako poctu rozhodně beru! Co se té maturity týče, hlavně se nezačínej stresovat dřív, než to bude nezbytně nutné. ;-)[2]: Jižní Amerika? No, proč ne, poezie může evokovat leccos, ale tohle mi budeš asi muset vysvětlit. Nemělo by být v Jižní Americe teplo?[3]: Tak už to víš. ;-) Dík moc![4]: Psát maturitní práce častěji? Huh, to se radši nechám sníst Glumem. Děkuju mockrát za pochvalu!!![5]: Díky i tobě!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Nikdy jsem poezii nijak nefandila a zřejmě ani nikdy nebudu, ale tento kousek se mi opravdu zalíbil, je to tak nenucené, opravdu se ti povedla! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Moc se mi líbí to opakování fráze ,,Vál vítr ..." Je to takové... profesionální :)

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Díky. Vždycky mě potěší, když něco takového slyším. ;-)[8]: Profesionální? Tak to děkuji. :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Líbí se mi přechod do kontrastu. Jen mi poněkud chybí ohnisko: třeba i pouhý jeden verš, který by mi poskytl obsah/obraz scény; důvod, proč protagonisté slepě prchají nocí. Na druhou stranu chápu i lyriku, která obsah naplnit nepotřebuje.
    Velmi se mi zamlouvá poslední verš:
    "šly sny, než ticho smrt jim dal."
    Jen nechápu, kdo dal smrt: vítr, ticho?

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Další znamení toho, že jsi velmi pozorný čtenář... má tam samozřejmě být "tichou". Opravím to. (Už to dává smysl? ;-))
    Co se toho ohniska týče, domnívám se, že to tam (aspoň trochu) je, ale asi hodně schované. Nějaké o nějaké random protagonisty, kterým chybí příběh, ale o jistou personifikaci nesplněných snů... (doufala jsem, že to vyplývá z posledního verše...) Ale díky za připomínky.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Už chápu. Ani ne kvůli překlepu. Představoval jsem si z nejasného důvodu scénu po bitvě, kdy umírají poslední vojáci. Nic to nemění na tom, že je to dobrá báseň.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Jo, to by taky šlo. V tom je poezie skvělá. :-) A díky

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Malenka