Zpěv Dětí noci

Pro všechny, kteří trpí nespavostí.




Zpěv Dětí noci

Paní temná, děti tvoje
tiše pláčou po setmění,
Paní něžná, řekni, proč se
únava ta v bdělost mění.

Lehce chodíš kolem lůžek,
tichou, temnou samotou;
ti, které jsi políbila,
za tebou tvou stezkou jdou.

Děti tvoje, Paní krásná,
samy sedí v temném koutě,
dlaněmi si tváře chrání,
v srdce svoje vroucně zvou tě.

Spi, dítě moje,
což nevidíš,
že slunce plamen
vstává již?

Tvoje děti, Tilione,
pohled upřený ti vrací,
strhané jsou jejich tváře,
v nich zoufalství- vlkodlaci.

Jeden pohled na tvou záři
štěstí v smutek otáčí,
za krásu se slzou platí,
kruhy kreslí pod oči.

Tilione! Tilione!
Co bude dál, kam to jdeme?
Hubené jsou ruce naše,
zlomily se v prostě němé.

Spi, dítě moje,
denní zář
stlačí ti hlavu
na polštář.

Chlad už si přišel pro slzy mé,
studené, hvězdné nebe;
však více než únavy oheň
lhostejnost v srdci zebe.

Jasná hvězdo, která září
prosvětluješ mraky,
popros za mě u Paní své,
bych mohla spát taky.

Na hlavě té krásné Paní
korunou jste jasnou,
světlem malým budete nám,
až ostatní zhasnou.

Vstaň, už se stmívá,
už přichází tma,
začíná podivná
hlídka má.

Vstaň, Dítě noci,
teď oběť smíš dát,
vždyť přichází Paní-
ty nebudeš spát!

Komentáře

  1. Pf, tohle že není Tolkien? Vždyť je to jasné, i Tiliona tam máš...Každopádně jsem naprosto uchvácená, je to takové, éterické, až efemérní, je to, je to... no, úžasné zkrátka není dostatečné slovo. .)

    OdpovědětVymazat
  2. Spojení vlkodlaků a Tiliona vyznívá vážně dost zajímavě, zvlášť v kontextu těch zbylých veršů. Opravdu ještě někdo PO TOMHLE pochybuje, že nejsem žádný básník? Chybí mi nápad, rytmus i procítěnost. Ne, ne a ne: zůstanu u prózy. Tohle je dalece nad mé síly a možná právě proto mě všechny tvé básně tak fascinují, Aredhel. Přesahují mě.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak krásné, až to bolí. Přemýšlím, jestli to napsat, ale ano...skoro bych věřila, že tuhle báseň napsal někdo jako svůj poslední dopis, čímž nechci říct nic špatného, jen že je to nádherně procítěné, je v tom zoufalství nespavců a je v tom veliký kus talentu, slova z rukou velkého literárního umělce!    :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to mi nezbývá, než doufat, že dopadnu lépe, než hrdinové téhle básně. Asi vážně nebyl dobrý nápad to číst večer před spaním. Je to až tak dobře vykreslené, že se obávám, že tu atmosféru z hlavy jen tak nevyženu...

    OdpovědětVymazat
  5. To je TAK krásné.
    A jestli se vy dva s Jeremiášem nepřestanete okamžitě tak strašlivě podceňovat, co se poezie týče, vážně tu melírovou pohromu zopakujeme!!!!

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: No, Tilion tam sice je, ale jen proto, že se už nedokážu podívat na měsíc, aniž bych nepomyslela i na něj. Asi nějaká mozková porucha. Celkově to ale Tolkienem inspirované není.
    Dík moc za pochvalu, vůbec nevím co napsat na tak krásná slova!!![3]: Eh, ani nevíš jaké "dost zajímavé" asociace mi můj mozek hází, když nemůžu spát... Ale spojení Tiliona a vlkodlaků není zas tak podivné, když se nad tím zamyslíš- měsíc je s vlky spojován obecně a já prostě měsíc vnímám jako Tiliona (profesní postižení :-) ), takže...
    Strašně moc děkuji za tak předimenzovanou pochvalu, ale věř mi, že nemám ani tuchu co je to nápad, rytmus nebo procítěnost. Zato ty to očividně víš. :-D Takže tvoje básně budou nadále vyžadovány. (jak se dělá zlomyslný smajlík?)[4]: !!!!
    Děkuji, děkuji strašně moc! Něco takového jsem si rozhodně nezasloužila. "Velkého literárního umělce"??? Ehm, teď bych měla říct něco inteligentního, že?[5]: Ne, to vážně nebyl. Tohle je OPRAVDU napsané uprostřed noci v náladě víc než pochmurné, ne-li beznadějné. Číst před spaním se nedoporučuje![6]: Dík moc, Irith! Takovéhle reakce jsem vážně neočekávala.
    Ehm, melírová pohroma? Narážíš na tu úžasně potrhlou povídku nebo na něco jiného?

    OdpovědětVymazat
  7. Velice, velice krásné. Je to poněkud na zamyšlení. Tvé básničky jsou stále lepší a nestačíš mě udivovat těmi krásnými verši ke kterým bych uvítala i nějakou melodii. Opravdu, z tvých básniček by se daly dělat písně.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Ano, přesně na to. Taková ta povídka pro Gillyho, z těch meilů. Škopkonoš a spol.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Tak to tě musíme vyprovokovat :D

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Díky moc za krásnou pochvalu! Melodii můžeš složit, jestli chceš... :-D[9]:[10]: Já bych se vyprovokování rozhodně nebránila, být tebou...

    OdpovědětVymazat
  11. Sice vůbec nemám tušení kdo je Tilion ale to teď není důležitý. Opravdu nejlepší básničky co jsem četla za celý svůj život. 💜

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Za celý svůj život??? Tedy... díky... Opravdu děkuju strašlivě moc!!!
    Tilion je bytost, která řídí měsíc po obloze. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Malenka