Vzpomínka na rok 2014

Univerzální báseň na rozloučenou s rokem 2014. Ačkoliv jsem si skoro nestačila všimnout, že nějaký rok 2014 byl. (Mám dneska nějak neobvykle sarkastickou náladu...)






Vzpomínka na rok 2014

Viděli jsme rok, jenž odešel a přišel,
za sebou nechal jen kus modrého nebe,
z radostí našich, smutků, dnů i nocí,
léta i zimy, vyrval si kus Tebe.

Zmizí jako rosa v trávě,
již pošlapal někdo právě.

Vezmi si šaty ze vzpomínek,
Královno roku zmizelého,
zachovej vše, co pěkné bylo,
ušetři nás však toho zlého.




Přeji vám krásný a šťastný nový rok, který si každý z vás zaslouží!

Komentáře

  1. To "vyrval si kus tebe" je přesně ta výstižný, ale zároveň depkoidní motiv, který se dá najít v každém tvém textu.
    Nevím, zda to tak bylo myšleno, ale ten konec je dost optimistický. Naděje do dalšího roku.
    Vše dobré i Tobě, především mnoho inspirace.

    OdpovědětVymazat
  2. Hodně štěstí do nového roku!
    Básen jako vždy úžasná.

    OdpovědětVymazat
  3. Opět překrásné, až mi z toho slzy kanou.
    I tobě přeji do nového roku, a da života vše dobré. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Nutí mě to přemýšlet, a to se cení.
    Třeba nad tím, proč mají lidé potřebu oddělovat jednotlivé otáčky neměnného cyklu...

    OdpovědětVymazat
  5. To je moc hezky napsané.
    A přeji šťastný nový rok! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Musím souhlasit s tím, že to "vyrval i kus Tebe" je opravdu geniální.[4]: Nad tím jsem včera taky provozovala. A taky nad tím, proč se určilo, že nový rok se bude slavit (když už se bude slavit) zrovna uprostřed zimy...

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Jinak bychom se z toho totiž zbláznili. A jak bys potom určoval historické události? Já bych "nové roky" rozhodně nepodceňovala...

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Já historii docela žeru, ale letopočtů si pamatuji, že bych je spočítal na prstech jedné ruky. Nedělím dějiny ani na roky, ani na staletí, dokonce ani na tisíciletí. Důležitější jsou pro mě pojmy "před", "po" nebo "zároveň", podle kterých se mi orientuje mnohem lépe. V číslech prostě nepřemýšlím, není mi to vlastní.

    OdpovědětVymazat
  9. [1]: Co by byl text bez depkoidního motivu?? Co se optimistického konce týče, NĚKDO nedávno říkal, že optimisticky psát nedokážu, takže tak.
    Dík za přání.[2]: Dík moc!!!![3]: Až tak??? Děkuju mockrát![4]: Dík. To je zajímavá myšlenka, bylo by zvláštní neoddělovat roky a prostě nechat čas plynout, ale obávám se, že taky vysoce nepraktické.[5]: Díky, tobě taky![6]: Dík, jsem opravdu ráda, že se ti to líbí!!![7]: Možná by nám všechno splynulo do jednoho dlouhého cosi... (jedněch dlouhých vánočních prázdnin?)[8]: Konečně někdo, kdo sdílí můj odpor k letopočtům. "Před" a "po" je mnohem lepší, moje oblíbené je ovšem "někdy kolem". :-)

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: [9]: Tak to jsme tři. Vždycky jsem záviděla těm lidem, co si dokáží pamatovat data a letopočty a ještě se orientovat ve sledu událostí. "Před" a "po" či "někdy kolem" sice nezní tak inteligentně, ale jenom díky tomu se v historii vyznám.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Chi chi. Jsme čtyři! Jediné co si pamatuji na tuty je Bílá hora a Zlatá bula sicilská.
    Klidně ti z rukávu vysypu všechny možné podrobnosti a historii v kostce, ale letopočty prostě nezvládám.
    Ale na druhou stranu k tomu mám jakousi úctu. A trvám na tom, že jsou potřeba.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Jo a ještě Sněžku a poloměr Země, ale to s tím nesouvisí.

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Hmmm. Já to mám zase tak, že se urputně snažím si zapamatovat podrobnosti a věci, co se děly. Ale pak s úlekem zjišťuji, že jediné, co si pamatuji jsou ty letopočty. Nejhorší potom je, že nevím, k čemu se vztahují. Proto je mi to většinou k ničemu a bez Irithina výkladu "látka z poslední hodiny dějepisu, důkladně přežvýkaná a zjednodušená pro historií nepolíbená individua" by to bylo ještě mnohem a mnohem horší.

    OdpovědětVymazat
  14. Je fascinující, že se dá napsat tak dobrá báseň na tak ošemetné téma jako je shrnutí minulého roku. Tedy když jsme se o to měli  ve škole kdysi pokoušet, dopadlo to příšerně.
    Tohle je prostě...taková krásná modlitba, mohu-li to tak říct. :)

    OdpovědětVymazat
  15. [13]: Ale náhodou, tvoje super pamět na letopočty je skvělá. Poslední testy jsme řešily stylem "Ty umíš letopočty, já všechno ostatní a nějak to dáme dohromady"

    OdpovědětVymazat
  16. [11]: Zlatou bulu dávám, ale Bílá hora? Sakra, sakra... 1620? 1621? 1623? Ajajaj...[13]: Tak to máš dobré- letopočty si pamatuješ a ten zbytek ti Irith poví jako pohádku před spaním. :-)[14]: Modlitba? To mě nenapadlo, ale moc se mi to líbí! ;-) Díky moc!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Skoro se mi po roku 2014 začíná stýskat :DDD

    OdpovědětVymazat
  18. bantyszobrieissa4. ledna 2015 v 3:29

    [16]: Ne, nebudu se posmívat, že nevíš Bílou horu, nebudu, nebudu... Ale asi se tě tu a tam zeptám na nějaký ten letopočet, muhaha.

    OdpovědětVymazat
  19. [16]: Heč. Já ještě dávám navíc objevení Ameriky :D

    OdpovědětVymazat
  20. [16]: To jo, jenže tam často rvu věci, které se k sobě vůbec nehodí. Třeba Hadriánův val umístím do dnešní Francie a o dvě stě let dřív, než se vůbec začne polemizovat o jeho stavbě :)
    A to bych ti pak nepřála vidět výraz Irith, když tohle vypustím z úst :D

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Tak bacha, dneska jsme dostali výsledky ze čtvrteltky z dějáku. Polly jediná z celé třídy za 1 :-) (Já 2).
    Ale sobecky si beru zásluhy já :-)

    OdpovědětVymazat
  22. [17]: :-) :-)
    (Mě už se stýská, protože všechno se zákonitě musí jenom zhoršit... ;-) )[18]: Sakra... jsem v háji. Prosím, ne![19]: 1492!!! To umím![20]: Ten výraz bych si náhodou vidět chtěla, mohlo by to být zajímavé... ;-)[21]: Tak to gratuluju! :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Malenka