Oblíbené odkazy

Jednou k tomu dojít muselo a dneska v noci se mi stejně nechce spát.

Aktualizace k 18.10.2016


Blogy:

Aegeri Belegore - začínající blog nesmírně nadané ilustrátorky a skvělé osůbky, který snad brzy bude plný jejích výtvarných děl a článků.

Anekron 1 - Jeremiášův hlavní blog, plný úžasných článků, kde se nikdy nenudíte, a příspěvky přibývají uspokojivou rychlostí. (Kdo nezná Jeremiáše, nechť se hanbou propadne a okamžitě se vzdělá.) Blog byl opuštěn.

Anekron 2 - Jeremiášův druhý blog věnovaný pouze Tolkienovi, se spoustou úžasné fanfikce. Blog byl opuštěn.

Anekron nový a jiný, od předchozích dvou se distancující - nekoukejte se na mě tak, autor to tak opravdu chce, takže napsat Anekron 3 by bylo mírně mystifikující... Další z Jeremiášových Anekronů, předchozím dvěma se podobá jen trošku. Nicméně stále je tam spoustu recenzí, teoretických článků, článků o náboženství, filosofii, neuspokojivém stavu světa apod. Rozhodně je co číst.

Bookish Dream - Ettelwenin/Bářin nový blog, kam se přesunula knižní část původního blogu. Kvalitní recenze, doporučení, soutěže, tagy a mnoho jiného.

Clarissa - Všestranně zaměřená, úžasná osůbka, která podává naprosto neskutečné výkony. Recenze, úvahy, hudba, Marvel/DC.

Ernil-i-Pheriannath - Jítin skvělý blog, plný článků o Středozemi a filmech, povídek, videí, výzev a všeho možného. A taky přeložené Tajné deníky.

Ettelwen - Svět Středozemě... tedy nejenom Středozemě; výborné recenze na knihy, tagy a spousta jiných článků. Též taková malá tolkienistická encyklopedie.

Fantasyologie - nejnovější generace fantasyologů, zastoupená Ilian, Lithiel, Erililin, Tauriel a dalšími. Nadějný blog plný kreativních počinů, jak literárních, tak výtvarných i hudebních.

Finrod - Začínající slibný blog elfa Finroda, zaměřený převážně na obhajobu starodávného elfího rodu...

Illienel/ Pomněnka Brandorádová - Další osoba patřící k sympatické rase hobitů, která se čas od času nejen vytasí s krásnou středozemskou povídkou, básní či úvahou, ale její neuvěřitelně dlouhé komentáře vždy potěší způsobem, který je těžko vyjádřitelný slovy.

Kiwi - Blogerka obdařená humorem, skvělými nápady, výtvarným nadáním... a jízlivým bratrem, který jí nedopřeje oddechu (viz oba Anekrony). Blog byl opouštěn, ale nezoufejte a klikněte na odkaz Rylandia.

Lupus - Spousta hudby, zajímavé články a názory a vše o nejrůznějších zbraních (o kterých jste do té chvíle, jak zjistíte, nic nevěděli). Blog byl přestěhován.

Mexafell - Moc sympatická elfka/otaku se zajímavým a osobitým blogem, plným nejen krásných fotek, ale i trhlých povídek, obrázků a mnohým dalším. Blog byl opuštěn a byl založen nový (viz Vocu la vanga).

Mittalmar - Irith, Polly, Pomněnka a Tani (a dříve i Delfi) a hobiti, hobiti, hobiti... Ale taky úžasné povídky, obrázky, reportáže, antikozkovská propaganda a humor, který vytáhne z permanentních depresí i Aredhel. Kdo nezažil, nepochopí. Nově také odborné články, písničky nebo třeba soutěž O gondorský semenáček a mnoho dalšího. Hobiti to dotáhnou daleko.

Rioli - Osoba to plná talentu (jak výtvarného, tak literárního, a nejspíš i jakéhokoliv jiného) a neskutečně pozitivní energie, kterou vyzařuje do světa právě prostřednictvím svého blogu. Nebo bych měla říct svého pokoje?

Rylandia - Nový blog, nová přezdívka, stará Kiwi: stále stejně trhlá, kreativní a vtipná. Nad jejími články se rozhodně nebudete nudit. Blog byl (opět) opuštěn.

Samochodec - Šárčin poutnický blog, kam si zapisuje dojmy a zážitky ze svých cest.

Silwiniel - Další neuvěřitelně sympatická elfka a její úvahy, recenze, reportáže z výletů, nemalé radosti a krásné fotky.

Šárka - Naprosto nejúžasnější blog s naprosto nejkrásnějšími ilustracemi (nejen) Tolkienových děl naprosto skvělé Šárky. Vážně, nikdo neumí s akvarelkama jako ona a málokdo je tak skvělá bytost.

Tani - Nebo také Čekanka, či prostě náš Frodo. Blog, který je "nejen o snech", ale i o obdivuhodném výtvarném nadání jedné až příliš skromné bytosti. Blog byl opuštěn, když se autorka přesunula na Mittalmar.

Vénie - Úžasně milá blogerka, jejíž talent leží hlavně v oblasti výtvarné. Ale také krásně píše.

Vocu la wanga - Nový blog Mexafell a Ascemsyho, kde zveřejňují své povídky a básně.


Jiné stránky- české:

Angrenost - Matěj Čadil a jeho skvělé ilustrace.

Falešné společenstvo - Jedno z mých oblíbených hudebních tolkienistických uskupení.

Galadwen - Překrásné povídky a básně inspirované Tolkienem a hlavně překlad úžasného ruského románu Na druhou stranu úsvitu (Beren a Lúthien jak je neznáte).

Laeg - Elfí bard Laeg Mortemir vai Eladar.

Laisi Finwen - Skvělé povídky a nádherná knížka Dítě lesa (doopravdy krásný příběh), quenijské slovníky a mnoho dalšího.

Minas Maenas - Začínající projekt Aegeri Belegore sdružující české tolkienistické výtvarníky a umělce. Plánují se workshopy, výstavy a mnoho dalšího. Kdo má zájem, může se zapojit.

Písně Středozemě - Hudba inspirovaná Tolkienem.

Tolkien.cz - Oficiální stránky Společnosti Přátel Díla Pana JRRR Tolkiena (SPDPJRRT). Občasné informace o různých akcích, přednáškách, články o Středozemi apod.

Jiné stránky- cizojazyčné:

Ask Middle-earth - Nevyčerpatelná studnice informací o čemkoliv, co chcete vědět o Středozemi - vážně!

Atarinke - Tolkienistický umělec č. 1

Dakkun 39 - Tolkienistický umělec č. 2

Ithilwen of Himring -Asi nejlepší anglicky psané povídky inspirované Silmarillionem, zvláštní zaměření na Fëanorovce.

Luaen - Tolkienistický umělec č. 3

Makalaurë - Další skvělá autorka píšící úžasnou fanfikci, jazykově trochu náročnější.

Niyochara - Tolkienistický umělec č. 4

Scorpion Honey - Tolkienistický umělec č. 5

Tolkien Bucket List - Co byste dělali, kdybyste s dostali do Středozemě? Osoba s trochu netradičními, ale nesmírně vtipnými představami.

Tolkien Gateway - Tolkienistická wikipedie.


2:25 a já jsem hotová. Huh, rekord!

Komentáře

  1. "Kdo nezažil nepochopí" :-)
    Díky moc! Strašně si tvojí přízně vážíme. Když jsme mittalmar zakládaly, ani se nám nesnilo o tom, že bychom to dotáhly až tak daleko :-)

    OdpovědětVymazat
  2. bantyszobrieissa7. prosince 2014 v 8:05

    Já už jsem si díky tobě rozšířila obzory o Anekron, Cinealton a Mittalmar, ale tenhle přehled mě donutí prokrastinovat u Tolkiena (není to oxymoron, vzhledem k neoddiskutovatelné kvalitě pana profesora je to spíše vzdělávání se?) dál a dál.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Jen, mohu se zeptat, co jsi vlastně zač? Hádám že Aredhelina spolužačka, ale nevím...

    OdpovědětVymazat
  4. Já si tak strašně rád čtu sám o sobě! Nehledě na to, jak neskutečně jsem ješitný, uchvacuje mě taky pohled ostatních lidí na mou tvorbu zvenčí.
    "Příspěvky přibývají USPOKOJIVOU rychlostí..." pfff! Ukažte mi někoho uspokojivějšího :D :D
    Hm, stejně jsem se nakonec nejvíc smál u "antikozkovské propagandy." :D

    OdpovědětVymazat
  5. bantyszobrieissa7. prosince 2014 v 12:56

    [3]: Dobrý postřeh! Jo, spolužačka a troufám si říct, že i kamarádka (jak já jsem hrdá na to, že se přátelím s Aredhel). Asi na sebe natrefíme na Hobitovi, pokud se k Aredhel budeme obě hlásit :)

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Vůbec neděkuj, rozhodně si zasloužíte všechnu chválu. :-)[2]: Víc si snad ani nemůžu přát. Jen si prokrastinuj... (Spokojený úsměv.)[4]: No, vzhledem k tomu, že rychlost přibývání článků zmiňuju jenom u tebe, tak ti asi nikoho výkonnějšího už neukážu... Hlavně ať ti nepraskne ego![5]: !!!
    Ou. Tak to jsem nečekala. Teď na tebe budu muset být hodná. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Máš dobrý vkus. :) Spoustu těch stránek (a blogů) na navšvuji taky ráda a dala jsi mi ještě pár zajímavých tipů.Jo a díky moc - moje ego tohle vždycky potěší.. ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Díky moc. Je to takové nepopsatelné štěstí vidět, jak píle přináší ovoce :,)

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Není zač, tvé ego si zaslouží být na seznamu. :-)
    A zajímavých typů není nikdy dost...[8]: Neděkuj, jsem ráda, že máš radost.

    OdpovědětVymazat
  10. Moc děkuju za zahrnutí a jsem nastotisíckrát ráda, že ses před nějakým časem rozhodla založit si blog :)

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Neděkuj, tebe bych nikdy nevynechala. (Taky jsem ráda, že jsem se nakonec rozhoupala k založení blogu, protože vy, lidi, jste skvělí.)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak hezky si mě popsala. Vše shrnuto do jedné věty. :) Moc děkuji za přidání do oblíbených, nesmírně si toho vážím. ;))

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Jsem ráda, že jsi s popisem spokojený. Děkovat nemusíš, zasloužíš si to. ;-)

    OdpovědětVymazat
  14. Moc děkuji, že smím být mezi tvými oblíbenci. Jen mi nepřijde že bych byla zrovna nějak výtvarně nadaná (Šárka, Mexafell, to ano, ale já?)
    Je to čest být mezi tvými oblíbenými odkazy.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: No, já ti nevím, ale tví úžasní draci mi pořád poletují před očima. :-) A rozhodně si zasloužíš tu být!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Malenka