Podzimní růže

Věci nabraly poněkud rychlý spád a já nemůžu říct, že bych na to byla připravená.
V úterý dělám první část svého Sprachdiplomu (německého jazykového diplomu, úroveň C1), což znamená několik strašlivých hodin psaní, čtení a poslechu. Takhle moc vystrašená jsem se necítila už dlouho. (Ačkoliv vím, že to není nic proti tomu, co bude, až budu v lednu skládat ústní zkoušku; už teď z toho mám noční můry.)

Modlete se za mě k Ilúvatarovi/ všem Valar/ Morgothovi/ Sauronovi/ neznámému hobitímu bohu nebo kohokoliv uctíváte, budu to potřebovat.

Přidávám jednu báseň, abych ilustrovala, že veškerá příprava šla už dávno do kytek.

Taky se vám zdá, že podzim uběhl strašlivě rychle?





Podzimní růže

Je temno, temno tiché před svítáním
a ona ještě ani vidět není,
až čerň obzoru v modrou promění se,
podlehne ranám, bolest, síle chvění.

Až slunce vyjde, jasné jak smrt sama,
rozvine lístky jinovatkou kryté;
slunce však zmírá, nehřeje, jen mrazí,
a ona chrání slzy v srdce vryté.

Ach, jitro, čistou rosou pokrop ji,
a všechny rány ať se zacelí,
a mrazík ať jí lůžko uplete,
trnům dej chladný dotek oceli.

Ať noc ji chrání- ze všech denních dob,
svítání přijde, potom už jen hrob.




Editováno:
V noci z 1. na 2. prosince podzimní růže zmrzla.





Vlastně zmrzlo všechno:
(A Aredhel neumí udělat kvalitní fotky)




Komentáře

  1. Krásná báseň - obzvlášť ta poslední sloka je skvělá.Co se testů týče, nebudu tě utěšovat kecy, že se toho nemusíš bát a podobně, protože já sama bych měla nervy dávno v kýblu.Na druhou stranu úroveň C1 z němčiny je podle mě na konec střední dost dobré. Takže už ten samotný fakt vypovídá, že na to máš. Držím palce. ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Báseň jako obvykle naprosto skvělá, do zkoušek přeji hodně štěstí :)
    Pokud ti to pomůže, myslím, že zkoušky jsou jen málokdy tak těžké, jak vypadají :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak fajn, jdu si vyprovozovat hobitího boha a modlit se k němu :-)
    Držím palce! Pak si popovídej s Polly, chce se z principu naučit německy.Báseň úžasná, jako vždy.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Dík moc za pochvalu i podporu. Momentálně se, vzhledem k datu a hodině, nacházím ve fázi popírání. :-)[2]: Děkuji!!! Tyhle jsou naneštěstí právě tak strašné, jak vypadají.[3]: Dík. Na tvé hobití božstvo jsem upřímně zvědavá. (Stejně jako na Polly, mluvící německy.) :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné. Taky mi to trochu připomíná zkoušky. Jsem vždycky na nervy, i když to umím.[3]: Tys zapomněla na Velkého Hrocha??? :)[4]: Eche... na mě radši zvědavá nebuď. Zatím neumím vůbec nic. Asi se na to budu muset trochu podívat. Abych na Hobitovi nebyla za takového ignoranta. Ale vidím to bledě.

    OdpovědětVymazat
  6. A editace mě velmi pobavila :)

    OdpovědětVymazat
  7. [5]:[6]: No, už je to za mnou... naštěstí. (Tvoje němčina mě ale zajímá čím dál víc.)
    Díky za pochvalu.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Její němčina se odvíjí od toho, že Dominic Monaghan je němec...
    Ale koupila si v Litomyšli za pět korun učebnici němčiny a už ji dokonce minimálně třikrát otevřela!Moje ambice naučit se anglicky, abych se domluvila i ve Skotsku zdárně pokračují. Jako jediný tvor na planetě rozumím lépe angličtině se skotským přízvukem než té normální....

    OdpovědětVymazat
  9. Krásná báseň, která se k těm fotkám opravdu hodí. U nás taky všechno krásně zamrzlo, ale já nemám bohužel funkční foťák :(
    Přeju ti hodně štěstí u zkoušky, já jsem se taky bála, když jsem dělala certifikát z aj, ale nakonec jsem to zvládla v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  10. Opět nádherná báseň, nu co k Tvému talentu dodat? Klaním se ó velectěná? Možná. Jinak fotky zimní krajiny a zvláště rampuchů mi nejdou a oproti mým výtvorům, jsi ty hotový Picasso! :D

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: Co vy dvě všechno kvůli těm hercům neuděláte.... :-)[9]: Děkuju mockrát, jsem ráda, že se ti to líbí!!![10]: :-D Dík moc, tolik chvály rozhodně nezasluhuji... (Ale potěší. :-) )

    OdpovědětVymazat
  12. bantyszobrieissa3. prosince 2014 v 16:47

    Ty fotky se mi fakt líbí! A první část Sprachdiplomu Aredhel zvládla bravurně (lépe než já, šprtka jedna, to se to píšou slohy, když má člověk talent až nad mraky). A v lednu se za ní pomodlím, ne k Sauronovi nebo hobitím bohům, pokud jí to nebude vadit, ale k Bohu. Hm?

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Mám začít jmenovat, co jsme už udělaly?
    Pomineme náš způsob oslovování se (Smíšku, Pipe) a kostýmy.
    Takže... Polly zjistila, že Dominic Monaghan si zakládá ruce naopak než ona (jako když si ostentativně založíš ruce na hrudi), takže se to hbitě přeučila správnou rukou nahoru.
    Já nejím skořici a ona brokolici od té doby, co jsme zjistily, že je oni nemají rádi.
    Jela jsem do Skotska a měsíc strávila překládáním jedné brožury.
    Polly je odhodlaná naučit se německy.
    Učíme se nazpaměť jejich dialogy, česky i anglicky.
    Polly se naučila šoupat bradu a já roztomilé výrazy.
    Polly sleduje Ztracené a pečlivě stopuje jakékoliv scény, kde se Dominic Monaghan vyskytuje. Minule půl hodiny stopovala půl vteřinovou scénu, kde běží, aby zjistilal jestli běhaá stejně blbě jako ona (pozn. běhá stejně blbě).
    Obě jsme se dívaly na prvních dvacet minut x-men volverine, aniž bysme o tom cokoliv věděly a jakkoliv nás to zajímalo, protože tam hrál Monaghan (potom ho zabili).
    Už půl roku se zoufale snažím stáhnout česky jinak úplně pitomý film Dorotka a Čarodějky ze země OZ, protože tam jednu z hlavních rolí hraje Billy Boyd.
    Časem si možná vzpomenu na další...

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: A už máte ty autogramy? :D

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Ne, Boyd neodpověděl (grrr) a Monaghanovi jsme to zatím neposlaly.

    OdpovědětVymazat
  16. [12]: Myslela jsem hlavně na tebe a Irith. U Delfi jsem nic podobného nezaznamenala. :-)[13]: Dík moc, to budu přesně potřebovat!
    A nepomlouvej mě, to se nedělá, tím spíš, že ji můj sloh ani neviděla. :-D[14]:[15]:[16]: Přesně o tom jsem mluvila!!! Ale jste husté, to se musí nechat. (Ha! Monaghan nemá rád brokolici- to je můj člověk.)

    OdpovědětVymazat
  17. Jak tématické k ledovce z minulého týdne, která nadělala tolik paseky a takovou krásu zároveň.
    Tvoje básně prostě miluju a tahle je jak formou, tak tématicky nádherná. Vždycky se rozplývám nad zvukomalebností tvých veršů, protože to je věc, kterou málokdo ovládá. :)
    A jak vůbec dopadla C1? :)

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Šárko, dík moc!!! Mé básně jsou zvukomalebné?!? To mi ještě nikdy NIKDO neřekl!!! Díky, za všechnu podporu!
    Výsledky dostanu bohužel až asi v březnu, takže dostatek času, abych si hryzala nehty napětím. Teď se to poslalo do Německa, kde to budou opravovat. (Jenom doufám, že to půjde přečíst, asi v polovině jsem se přestala snažit...)

    OdpovědětVymazat
  19. Tak budu vypadat brzy já - porostou ze mne krápníky.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Malenka