Nerdanel

Deprese. Nic nezvládám, všechno jde úplně špatně, co se mohlo i nemohlo pokazit, pokazilo se a mě se zmocňují záchvaty smutku, demotivace a beznaděje. Zkrátka přesně ten správný čas na jednu starší, depresivní báseň.


Nerdanel, velká sochařka, byla Fëanorova žena a matka jeho sedmi synů, což už samo o sobě zavání malérem. Báseň je o štěstí, které ztratila, hořké deziluzi a čekání, o kterém předem ví, že je marné.



Nerdanel

Mívala jsem květ ve vlasech,
běloučký, v ohni rudém,
myslela jsem, že nezvadne,
navždy že spolu budem.

Mívala jsem květ ve vlasech,
byla jsem milována,
a sedm dětských úsměvů
vítávalo mě zrána.

Kvetla mi v čele bílá zář,
oči mé se však bály,
oheň byl příliš divoký,
tak jsme si sbohem dali.

A pak, když padla temnota
a uvadl můj květ,
odešel's a je s sebou vzal,
aby je zabil svět.

Nyní nosívám nový květ,
černý je jako křídla vran,
a moje slzy solí zem,
než sochám jejich tváře dám.

Sama teď pláču, dávaje
podobu jejich kamení,
než přijde mi přes moře běd
o smrti jejich znamení.

Komentáře

  1. Pořád trvám na tom, že tvoje básně jsou přinejmenším geniální. Popravdě, jsou mi mnohem milejší než kolik slavných děl slavných autorů... Možná to bude tím, že chápu o čem jsou. :DAle ne, vážně se mi strašně líbí. Máš vážně talent. :)

    OdpovědětVymazat
  2. A pak že nemáš elfí blog... něco tak krásného by hobit nenapsal, ani kdyby mu sebrali mrkev!

    OdpovědětVymazat
  3. [1]:Přinejmenším geniální?!? To si snad ani nezasloužím. Děkuju mockrát!!! Co se srozumitelnosti týče, přijde mi, že pokud básník týden poté, co báseň napsal, už nedokáže rozluštit o čem vlastně byla, je něco špatně.
    [2]: :-) :-) :-) Děkuji!!! Já jsem neříkala, že nemám elfí blog (aspoň co se obsahu týče), jenom jsem se podivovala nad tou poznámkou k designu.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Enormní talent, smím-li se přidat. Tvoje básně mě upomínají na ty největší mistry poezie, které jsem kdy poznal. Věř mi, že nejsi o nic horší než třeba takový Francois Villon (jo, to je jeden z mých oblíbenců).

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: O tom jsem v životě neslyšlela. Budu si muset doplnit mezery. :/

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:: byl to takový nultý prokletý básník, však ho ještě ve škole určitě budete probírat :)Aredhel, to je tak krásné! :)) :,-) O to víc, že Nerdanel mám opravdu moc ráda. Co můžu říct, co ještě neřekli ostatní? Piš dál a dál a dál! Ava aista, aurë entuluva!

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Děkuji ti mockrát!!! Ne, doopravdy nevěřím, že se vyrovnám Villonovi, k tomu mám ještě opravdu daleko. Ale taky ho mám ráda.[5]: To si tedy doplň. :-D[7]: Díky moc! Nerdanel je úžasná postava, snažila jsem se ji vystihnout, co nejlíp.Díky lidi za úžasnou podporu, deprese díky vám začíná trochu ustupovat.

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Brzo vyjde jedna z mých optimističtějších povídek, tak snad už tu depku dorazíš :D

    OdpovědětVymazat
  9. bantyszobrieissa6. října 2014 v 14:57

    Tolik křížů -
    a nikde Kristus
    tolik přibitých těl -
    a nikde kněz
    Duše a duše na jazyku -
    a nikde nadějeVF, PředkonecPřemýšlela jsem, jestli tě nějakejma pozitivníma kecama a chválama tahat z depky a pak jsem se rozhodla, že nejvýstižnější reakce bude tohle.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Díky! Máš pravdu, je to zdaleka nejvýstižnější, odhadla jsi to dobře. Ten poslední verš je přímo pro mě. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Je to krásné! Nejvíc se mi líbí to, že z toho mám krásný čtenářský zážitek i přesto, že moc nemám ráda poezii a o Nerdanel jsem nikdy neslyšela... Je to prostě úžasné. Tak jednoduše a výstižně napsané a přesto to dokáže tak zasáhnout.

    OdpovědětVymazat
  12. Děkuji! Obdivuji tě, že se ti to líbí i navzdory chybějícím informacím, to dokáže málokdo.

    OdpovědětVymazat
  13. Ach, to je tak nádherné! Skutečně tě obdivuji, že dokážeš naspat něco tak dokonalého. Jak říkají ostatní, MÁŠ NESKUTEČNÝ TALENT. Piš dál!

    OdpovědětVymazat
  14. Och, díky mockrát!!!! Psát rozhodně nepřestávám, hlavně kvůli lidem, kteří mě dokáží tak úžasně povzbudit!!! ;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Malenka