O mně

Jsem Aredhel, noldorská elfka, hrdá, tvrdohlavá a samotářská. Samotářská hlavně proto, že elfů (noldorských i jiných) běhá po světě zoufale málo.

Je mi dvacet jedna let, pokud tedy věříte údajům na mém rodném listě; pokud ne, přičtěte mi pár tisíc let navíc.
S Tolkienem jsem se seznámila ještě jako škvrně, a to četbou Hobita. Kniha to byla dobrá, a tak jsem se (po pár letech) rozhodla přečíst si i Pána Prstenů. Říct, že jsem byla zklamaná, by byla pustá lež, říct, že jsem nebyla až tak nadšená, je už mnohem přesnější. Tehdy ještě nebyla žádná Aredhel, dokonce ani Arwen nebo Galadriel.
A pak přišel Silmarillion. Poprvé mi ho půjčila kamarádka a já jsem si z něj nezapamatovala téměř nic- kromě toho, že Sauron je Maia (konečně něco, co dávalo smysl a uvádělo do souvislostí), a že je tam jeden příběh, ve kterém jde všechno, ale úplně všechno, špatně. (Túrinův život je pro kompletně nepřipraveného člověka šokujícím zážitkem.)
Asi o půl roku později jsem knize dala druhou šanci a zjistila jsem, že je to absolutně nejúžasnější příběh na celém světě. A nejenom příběh, celý vesmír. Už je to pár let zpátky.
Tak se zrodila Aredhel. (A pokud jste četli Silmarillion, můžete si teď pomyslet dvě věci: buď to pochopíte, nebo si pomyslíte, že jsem úplný blázen, když jsem si vybrala právě tohle jméno. Právem.)
Aredhel, tedy já, je, mírně řečeno, trochu zvláštní. Jak už napovídá výběr charakteru, většina věcí, týkajících se fyzických schopností, mi nedělá problém- zdaleka nejlíp na tom ale je rychlost a síla. Další aktivita, která mě baví a myslím, že i docela jde, je psaní. Hlavně je to poezie (ne vždy nutně tolkienistická) a poslední dobou jsem se zlepšila i v próze (téměř vždy tolkienistická).
V ostatních věcech jsem však až obdivuhodně nepoužitelná. Nepraktická, málo zručná, výtvarně nenadaná. Stěží nakreslím domeček a zpívám si jenom, když mě (doufám) nikdo neslyší.
Abych dostála svému statusu elfky, dodám, že hraji vcelku obstojně na flétnu (Daeronův a Ecthelionův nástroj) a ovládám jistou úroveň hry na harfu (Maglorův nástroj).
Moje největší přání je naučit se střílet z luku a vrazit (aspoň) jednu Maeglinovi. (Ti, co četli, pochopí.)
A taky vydat knížku, samozřejmě.
Z hudby poslouchám hlavně gothic, symphonic nebo viking metal, občas i folk metal a rock. K tomu ještě pár tolkienistických skupin.
Oblíbených spisovatelů, knih i filmů mám nespočet, takže se je snad ani nebudu pokoušet vyjmenovat.
Na závěr bych vás chtěla poprosit, abyste se nebáli a psali komentáře; zpětná vazba je pro mě hodně důležitá. Pište, co se vám líbí i nelíbí, čemu rozumíte i nerozumíte, co vás zaujalo. Chvalte, kritizujte, diskutujte, jenom se, prosím, vyhněte spamům a jim podobným neřádstvům.
Aredhel


Poznámka: Moje povídky jsou většinou přísně kanonické (to znamená, že se držím toho, co Tolkien opravdu napsal), pouze v určitých výjimečných případech, které jsou pro mě obzvlášť důležité, se od "skutečnosti" mírně odchyluji; vždy ale s přesvědčením, že to profesor aspoň naznačil. Ne že bych neuznávala pozdější verze legendária (většinou česky nevydané), vlastně spíš naopak, ale v místech, kde se verze zásadně odlišují, se vždy držím té ze Silmarillionu, hlavně proto, že se jedná o publikovanou knihu, a protože už jsem si na ní zvykla. (Znáte to: starého psa novým kouskům nenaučíš.) Pozdější verze používám samozřejmě také (jde o úžasný zdroj informací), ale nikdy v rozporu se Silmarillionem.



Komentáře

  1. bantyszobrieissa23. června 2014 v 14:13

    Kritizovat můžeme taky? To je novinka :D. A já se rovnou zeptám. Co na panu profesorovi obdivuješ nejvíc? A potenciální námět na článek, kdyby se ti chtělo napsat recenzi na Hobita film, velmi bych to ocenila.
    Mimochodem, doufám, že víš, co znamená mé jméno ;)

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ale že jsi si musela rýpnout....
    K tvojí otázce: Nejvíc obdivuji celistvost a propracovanost jeho světa a díla, nevyčerpatelné množství námětů, situací a osob, ze kterých budu moct čerpat inspiraci ještě hodně, hodně dlouho.
    Co se článku týče, nevím, nevím, jestli bych si troufla na recenzi... ale třeba na to jednou dojde.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak Ti přeji hodně štěstí. Já sice raději hobity a Silmarillion mě nijak nenadchl, ale dobře. Držím Ti palce!

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Moc děkuju!!! Škoda, že na Silmarillion moc nejsi, ale třeba sem i přesto někdy zavítáš. Já o hobitech bohužel moc nepíšu; neumím to, protože jsou takoví - - hobitovití. Veselí, vtipní atd... Já jsem spíš vážná, smutná, depresivní- zkrátka Silmarillion.

    OdpovědětVymazat
  5. Na to, že jsi elfka, tak vypadáš celkem v pohodě, takže určitě zavítám :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Aredhel, mohly bychom si tě, hypoteticky, přidat do oblíbených? Ale ještě se musím poradit s Polly a Delfi, protože jsi elfka (nevím, jestli jsi četla náš 10 days character challenge číslo, tuším 4, nejvíc nenáviděná postava). Ale tvůj blog i tvé výtvory se mi líbí, takže by se to možná dalo překousnout. Takže, kdyby to dopadlo, můžeme?

    OdpovědětVymazat
  7. Promiň, že jsem tak dlouho neodpovídala, neměla jsem přístup k internetu...
    K tvojí otázce, samozřejmě, že mohli.
    10 days character challenge o nejvíc nenáviděné postavě jsem četla a ani jsem se neurazila, protože filmová Arwen i Arya si to zasloužej, ale pššt!!!

    OdpovědětVymazat
  8. bantyszobrieissa7. srpna 2014 v 17:08

    [7]: Tak teď jsem se vyloženě vyděsila, že by si někdo dovolil kritizovat mojí drahou Aryu (=Maisie) a ona je to jiná Arya, kterou už jsem vytěsnila. Jak trefně napsaly hobitky, to, že dostala posledního draka, je prostě nefér (protože bezchybná královna na drakovi je lepčí než jenom bezchybná královna).

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Hobitky? Odpouštím Ti všechno, co jsi napsala k Legolasovi.
    Ach, hobitky...

    OdpovědětVymazat
  10. Ty jsi vážně z Prahy?
    Tak to jsi jediná, o kom víme...
    Mohla bys mi prosím dát meil? Domlouvaly jsme se se Šárkou, Jeremiášem, Michell a možná Clarissou, že bychom šli na tu premiéru Hobita (v kostýmech). Nechtěla by ses přidat? Poslala bych ti meil, který mi k tomu zaslala Šárka.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Já jsem doopravdy z Prahy!!!
    Hrozně ráda bych s váma šla, pokud mě budete chtít a nikomu to nebude vadit. (Co se kostýmu týče, nejsem na podobné věci moc nadaná, ale něco bych snad stvořit dokázala...)
    Email je v záhlaví.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Omlouvám se, mně prostě tenhle meil nejde zobrazit.
    Prosím napiš mi tedy na můj meil sciurust@seznam.cz a pošlu další informace.

    OdpovědětVymazat
  13. Moment, ony existují nějaké Tolkienoidní kapely?! Že bych začala častěji poslouchat hudbu?

    OdpovědětVymazat
  14. Ano, spoustu- českých i nečeských!!! České jsou Falešné společenstvo, jeho předchůdce Poetické společenstvo, Písně Středozemě a bard Laeg Mortemir. Anglické: hlavně Tolkien Ensemble (skvělé hobití písně!-  mimo jiné) a SPOUSTU dalších.

    OdpovědětVymazat
  15. Páni, obdivuju, jak ladně ses s tímto "představovacím" článkem vypořádala. Koukám, že o své identitě jsi opravdu skálopevně přesvědčená:-))Osobně Tolkiena nedávám - četba je na mě příliš složitá, neviděla jsem ani filmová zpracování jeho děl... Ale myslím, že i tak sem občas  zabrousím, pokochat se Tvým skvělým smyslem pro eleganci psaní:-)

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Páni děkuji, to jsem opravdu nečekala!!! Elegance psaní? Tak teď se cítím až nemístně polichocena...

    OdpovědětVymazat
  17. Už se těším, až si to tu všechno projdu :)

    OdpovědětVymazat
  18. Našla jsem někoho kdo píše tak elegantně obratně a zajmavě že nemám problém se čtením ani s postřehnutím textu. Moc se mi líbí styl tvého psaní. :)

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Děkuju moc, Erililin, toho si opravdu vážím...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Hvězdy Helcaraxë (povídka inspirovaná Silmarillionem)