Amon Uilos

Jedna z mých starších básní, inspirovaných Silmarillionem. Amon Uilos, Taniquetil, Oiolossë, Arfanyarassë, Elerrína- to všechno jsou jména Bílé hory, na které "nekonečně vládne Starší král" se svojí královnou. Vládnou světu.





Amon Uilos

Bílá hora hrdě stála,
zdržovala hněv,
z hvězdných výšek, z mrazných síní
královnin zněl zpěv.

V mlžných sálech vítr zadul,
přines hebký sníh;
modře svítí trůn a žezlo
síní nejvyšších.

Tesklivě zněl smutný nápěv
a pláč chvějných hvězd,
který v noci sestupoval
do domů a měst.

Jemná vůně jiných světů,
jež odletí v dál;
na Hoře zářilo světlo,
hle, přichází král!

Zpěv královny, jež viděla,
jak je náš svět z výšky malý -
takový byl Taniquetil,
než ho z Kruhů světa vzali.

Komentáře

  1. Krásná báseň! Takovou může napsat opravdu jen vznešená Noldorská elfka :) ...Jak majestátní to musel být pohled!
    Jsem ráda, že Tě můžu přivítat v blogových vodách!

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Děkuji ti moc, ani nevíš, jak jsi mě potěšila. Jsem ráda, že se ti líbí, je to už trochu starší kousek.

    OdpovědětVymazat
  3. bantyszobrieissa23. června 2014 v 14:06

    Tys mě normálně dojala, má drahá elfko. A to se poesií nepovede jen tak někomu.

    OdpovědětVymazat
  4. Jseš hrozně dobrá,moc se mi to líbí!! ;)Bohužel jsem nečetla tu knížku,takže nevím ty souvislosti,ale fakt je to napsaný hrozně dobře :))

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Dík moc.[4]: Děkuji ti, opravdu jsi mě potěšila.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné.
    Nesmírně obdivuju lidi, co dokážou takhle skládat poezii.
    Já radši zůstávám u povídek. ;)

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Děkuju... je hrozně krásné, tohle slyšet.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak toto je opravdu překrásně napsané, vím že to říká každý, ale jiné vyjádření není. Nejskrásnější je předposlední sloka. Alcarë.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Dík moc, hodně to pro mě znamená.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Och... děkuji mnohokrát!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Krásná epická báseň. Až mě zamrazilo...

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Díky moc, jsem neskutečně ráda, že moje básně vzbouzí tak silné emoce. ;-)

    OdpovědětVymazat
  13. Skvostné. Klaním se v obdivu. Zatím jsem nečetl básně neinspirované, nicméně básně "Tolkienovské" mě velmi oslovily. Nejen obsahem, nýbrž i umnou básnickou formou. Cuiviénen a Menegroth zapůsobily asi nejintensivněji.
    Mimochodem: děkuji za naskenování Atlasu Středozemě.

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Juj, děkuju opravdu moc! Básnickou formou? Ani nevíš, jak potěší něco takového slyšet.
    A rádo se stalo. ;-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Usínání

Soumračné království

Hvězdy Helcaraxë (povídka inspirovaná Silmarillionem)